Utilizamos cookies propias y de terceros, analizando sus hábitos de navegación en nuestra página web, con la finalidad de garantizar la calidad, seguridad y mejora de los servicios ofrecidos a través de la misma. En los casos en que el usuario no manifieste expresamente si acepta o no la instalación de las cookies, pero continúe utilizando nuestra página web, se entenderá que éste ha dado su consentimiento, informándole expresamente de la posibilidad de bloquear o eliminar las cookies instaladas en su equipo mediante la configuración de las opciones del navegador. Puede obtener más información a este respecto consultando nuestra Política de Cookies Acepto
Ivie
INSTITUTO VALENCIANO DE INVESTIGACIONES ECONÓMICAS
Artículo de investigación
Information Economics and Policy Autores: Francisco Alcalá y Miguel González-Maestre

Título: Copying, superstars, and artistic creation

Fuente: Information Economics and Policy

Resumen: We provide a new perspective on the impact of unauthorized copying and copy levies on artistic creation. Our analysis emphasizes three aspects of artistic markets: the predominance of superstars, the important role of promotion expenditures, and the difficulties of talent-sorting. In the short run, piracy reduces superstars' earnings and market share and increases the number of niche and young artists. In the long run, copying can also have a positive effect on high-quality artistic creation by helping more young artists start their careers, which increases the number of highly talented artists in subsequent periods. The long-term impact of levies on copy equipment on artistic creation depends on whether their yields primarily accrue to superstars who already receive rents or are allocated to help young artists.


Cómo citar este artículo:
Alcalá, F. y M. González-Maestre, 2010. "Copying, superstars, and artistic creation", Information Economics and Policy, 22(4), pp. 365-378.


Más artículos