Utilizamos cookies propias y de terceros, analizando sus hábitos de navegación en nuestra página web, con la finalidad de garantizar la calidad, seguridad y mejora de los servicios ofrecidos a través de la misma. En los casos en que el usuario no manifieste expresamente si acepta o no la instalación de las cookies, pero continúe utilizando nuestra página web, se entenderá que éste ha dado su consentimiento, informándole expresamente de la posibilidad de bloquear o eliminar las cookies instaladas en su equipo mediante la configuración de las opciones del navegador. Puede obtener más información a este respecto consultando nuestra Política de Cookies Acepto
Ivie
INSTITUTO VALENCIANO DE INVESTIGACIONES ECONÓMICAS
Artículo de investigación
Games and Economic Behavior Autores: Francesco Feri, Miguel A. Meléndez-Jiménez, Giovanni Ponti y Fernando Vega-Redondo

Título: Error cascades in observational learning: An experiment on the Chinos game

Fuente: Games and Economic Behavior

Resumen: The paper reports an experimental study based on a variant of the popular Chinos game, which is used as a simple but paradigmatic instance of observational learning. There are three players, arranged in sequence, each of which wins a fixed price if she manages to guess the total number of coins lying in everybody's hands. Our evidence shows that, despite the remarkable frequency of equilibrium outcomes, deviations from optimal play are also significant. And when such deviations occur, we find that, for any given player position, the probability of a mistake is increasing in the probability of a mistake of her predecessors. This is what we call an error cascade, which we measure by evaluating the (heterogeneous) Quantal Response Equilibrium which better suits our data. We also check the robustness of our findings when we allow for belief heterogeneity by applying Kübler and Weizsäcker's (2004) cognitive frame of limited depth of reasoning.


Cómo citar este artículo:
Feri, F., M.A. Meléndez-Jiménez, G. Ponti y F. Vega, 2011. "Error cascades in observational learning: An experiment on the Chinos Game", Games and Economic Behavior, 73 (1), septiembre, pp. 136-146.


Más artículos