Utilizamos cookies propias y de terceros, analizando sus hábitos de navegación en nuestra página web, con la finalidad de garantizar la calidad, seguridad y mejora de los servicios ofrecidos a través de la misma. En los casos en que el usuario no manifieste expresamente si acepta o no la instalación de las cookies, pero continúe utilizando nuestra página web, se entenderá que éste ha dado su consentimiento, informándole expresamente de la posibilidad de bloquear o eliminar las cookies instaladas en su equipo mediante la configuración de las opciones del navegador. Puede obtener más información a este respecto consultando nuestra Política de Cookies Acepto
Ivie
VALENCIAN INSTITUTE OF ECONOMIC RESEARCH
Research article
The Economic Journal Authors: Timothy Besley, José G. Montalvo y Marta Reynal-Querol

Title: Do educated leaders matter?

Source: The Economic Journal

Abstract: This article uses data on more than 1,000 political leaders between 1875 and 2004 to investigate whether having a more educated leader affects the rate of economic growth. We use an expanded set of random leadership transitions because of natural death or terminal illness to show, following an earlier paper by Jones and Olken (2005), that leaders matter for growth. We then provide evidence supporting the view that heterogeneity among leaders' educational attainment is important with growth being higher by having leaders who are more highly educated.


Recommended citation:
Besley, T. J., J. García-Montalvo and M. Reynal-Querol, 2011. "Do educated leaders matter?", The Economic Journal, 121(554), pp. 205-227.


Further articles